zondag 19 juli 2015

Bettona halve marathon

Geen idee had ik nog wat ik op deze zondag zou gaan doen. Ik ben niet zo'n planner meer als voorheen. Zeker in de weekenden is het bekijken wat er op mijn pad komt. Het ligt er ook aan. Als ik de emails moet beantwoorden en de aankomsten moet doen (die zijn vaak op zaterdagen en zondagen), ben ik regelmatig in Castiglione del Lago. Althans, ik blijf paraat. Maar als ik een weekend andere werkzaamheden moet doen... dan kijk ik eerst wat er zo te doen is in Umbrië. Ik vind het leuk om naar sagra's te gaan bijvoorbeeld. Of gewoon een plaats te bezoeken zoals Assisi, maar vooral.... hardlopen!

Vandaag was de halve marathon in Bettona. Ik had al van te voren begrepen dat het geen makkelijke wedstrijd zou zijn. Nee, dat was het zeker niet. Vanochtend reed ik richting Perugia, Bettona. Met het idee gewoon een halve marathon lekker te lopen. Maar wat viel het tegen. Ondanks dat ik redelijk in vorm ben, en alweer 4x in de week train, was het werkelijk afzien.



Het was zwaar, heuvel op, heuvel af. En daarbij, de gevoelstemperatuur was zeker 30 graden. De "salite" heuvel opwaarts afstanden waren pittig. Soms leek het net alsof je moest klauteren. Met handen en voeten. Laat ik het zo zeggen, het was geen gewone halve marathon maar een "trail". De paden waren onverhard, veel stenen, zand, zon.... uffa.

Ik heb volgens mij nog nooit zo'n zware wedstrijd gelopen als deze. En het is lang geleden dat ik er zo lang over gedaan heb: 1.58,41. Ik moet nu nog bijkomen. Stanca!

Het was een mooie route, en zeker ook een route om te wandelen: Garmin Connect - Bettona Running

Volgens mij was ik 3e van mijn categorie en 10e van de vrouwen. Eigenlijk geen idee. Over het algemeen zegt dat mij vrij weinig. Ik wil gewoon lekker lopen voor mezelf. En genieten van de prachtige omgeving waar ik woon. Want dat is het, het is hier gewoon geweldig.. Het groene hart van Italië, Umbrië.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten