zaterdag 5 juli 2014

WorldCup

Gisteren heb ik niet de verlening afgezien en dus ook niet naar de penalties gekeken. Ik kon niet meer.. Wat een wedstrijd. Zoveel kansen en ik dacht oh oh als het strafschoppen worden dan..

Ik was voor de verandering in een andere bar in Castiglione gaan kijken, Peperosa. De wedstrijd werd uitgezonden op SKY sport. Als je daarvoor geen abonnement hebt, dan moet je de kroeg in. Maar bijna nergens meer is een TV of scherm te bekennen! Italië ligt eruit en hier wordt de WK nauwelijks meer gevolgd. Weinig sfeer. Ciao azzurri, ciao Balotelli...

Altijd als er een wedstrijd is gespeeld bel ik even naar huis. Nieuwsgierig hoe de sfeer is in Nederland en wat de coach Van Gaal en de spelers te vertellen hebben. Wat een emoties. Heel mooi. Het lijkt heel ver weg, maar ook zo dichtbij.

Hier is niets oranje, en om nu in Nederland te zijn met de WK had ik best leuk gevonden. Al is het maar om een wedstrijd in het centrum van Rotterdam te zien, en na afloop in het Hofplein een duik te nemen.

De WK is over in Italië, maar niet voor ons! Ik vond de wedstrijd zenuwslopend, net als andere 15 miljoen Nederlanders. In de bar had ik een Hollandse supporter gevonden met wie ik de wedstrijd heb gevolgd. Nico uit Venlo. Hij zit in de AOW en is lekker op vakantie in Umbrië. Dat hoor ik graag!

Hij was helemaal niet nerveus. En ik zat maar te knijpen. Kun je nagaan, een vrouw die nog zenuwachtiger is voor voetbal dan een man. Tijdens de verlenging ging de muziek steeds harder in de loungebar. We konden niks meer horen van de wedstrijd. Discolichten gingen aan, stoelen en tafels werden opzij gezet. Er moest gedanst worden! En de wedstrijd dan?

Ik was blij dat ik enigszins gezelschap had. Anders was ik dus echt de enige HOLLAND fan! Ik ben op een gegeven moment weggegaan. Niet vanwege Nico, de muziek, maar het was de spanning... Ik kon niet meer.  Ik wilde de strafschoppen nog volgen via internet "Langs de Lijn op Radio 1" maar ik heb daarvan af gezien.

We zijn door naar de halve finale! YES!

Ik ga niet meer naar Peperosa. De Italianen interesseren zich niet meer voor de WK. Ik ga naar mijn vertrouwde La Cannuccia bar of ik kijk gewoon thuis. Als de wedstrijd wordt uitgezonden op de RAI natuurlijk. Heerlijk met een Heineken biertje. Op z'n Hollands!

sfeertje in Nederland

Oranje supporters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten