vrijdag 10 januari 2014

I fly I flew I ..

Sinds de marathon van Venetië loop ik weer met muziek. Dat had ik een tijdje afgeschaft. Waarom weet ik niet, misschien dat ik mijn muziek weer moet updaten. Ik heb een oude I-pod met oude nummers. Ik heb zo'n lange rode, uit 2007. Her en der zit wat roest, en ja hij heeft ook kuren. Maar wat heerlijk weer lekker hard die muziek in mijn oren te horen.. als ik over een paar jaar doof ben. Goed, dan weten we hoe dat komt!

Het leek alsof ik vloog over de straten van Tuoro sul Trasimeno. Lekker tempo gelopen. Ik zit nog niet op het niveau waar ik wil zijn. Maar, dat komt nog wel! Die halve marathon ga ik echt een keertje binnen de 1.35 lopen!

We zijn weer begonnen met werken. De feestdagen zijn achter de rug. De Italianen hebben vakantie gehad tot en met 6 januari (Drie Koningen), oftewel La Befana! Bij sommigen is het duidelijk te zien dat ze veel zin hebben in het nieuwe jaar. De gaatjes in de straten worden weer gevuld. De mensen in de supermarkt zijn weer net zo aardig, en de auto's worden nog altijd net niet in de winkel geparkeerd. Ondanks dat de parkeerplaats gewoon leeg is! De smartphones zijn paraat, op de wc, in de bar, in de pizzeria, op het station... Soms wordt er ook wel gepraat met elkaar, maar dan over FB via Whatsapp. Met heel veel smilies! Ik kreeg een keertje een huilende smiley via FB, dat was niet de bedoeling. Ik kreeg gelijk een lachende smile terug. Gelukkig! Ik heb nog zo'n oude Samsung telefoon. Je weet wel, zo'n roze, uitschuifbare. Ik kan alleen bellen en sms-en. Ik ben wel heel ouderwets, maar ik denk dat ik niet minder happy ben dan menigeen. Maar, zeg nooit nooit, straks loop ik ook met een I phone in Perugia! En dan ga ik lekker whatsappen met al mijn vrienden.

Ok, ik geef toe, mijn ouders hebben een tablet en ik ging er ook soms even voor zitten of ik nog mail had.. Dat was heel gezellig toen ik even in Nederland was. Maar uiteindelijk vond ik het toch niks, je kijkt, je leest, je klikt en vaak nog verkeerd ook. Om je heen zie je of hoor je niks. Een tablet is leuk, maar dan voor foto's misschien of muziek. Maar niet voor mij, of voor mijn werk. Onhandig! Dus, dan toch maar een nieuwe MacBook kopen. Mijn huidige witte Mac gaat met pensioen, hij toont kuren. Dat is een aardige uitgave voor mij, maar ik vind het stiekem wel leuk. Nog eventjes wachten, maar hij komt!

Ja ja, we gaan ervoor. 2014 wordt een geweldig jaar! Met veel reserveringen, zon, plezier en lekker eten in Umbrië. Nog een weekje en dan heb ik mijn eigen appartement in Castiglione del Lago, Umbrië. Gaaf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten