dinsdag 29 oktober 2013

nog 14 bruggen

Bij de start zat in mijn hoofd binnen de 3:30 uur lopen. Ik kreeg als advies de halve marathon onder de vijf minuten per km te lopen. Dat ging goed. Zonder problemen, want ik voelde helemaal geen pijn. Ik liep ontspannen en ik genoot van de omgeving en van de supporters. Ik had eerst muziek op, maar daar was ik al snel mee gestopt. Er stonden zoveel supporters en bandjes langs de weg. Dat was gewoon te leuk om mee te maken. Ik liep op schema...

Vanaf 30 km ging het absoluut bergafwaarts. Die tussenstops werden alleen maar langer en langer. Eten en drinken moest ik. Dat was belangrijk. Ik zat er doorheen. Jeetje wat was ik het zat. En toen ging door mijn hoofd: "Ik doe dit voor mijzelf en ik heb pijn. Is dit leuk?" Een PR zat er niet in.

Na de Ponte della Libertà renden we Venetië in. Daar kwam overigens ook geen einde aan. Dat is de bekende brug voordat je de Dogenstad in komt. De lange brug van Venetië naar het vaste land. In het begin van deze brug zagen we de stad in de verte, maar we moesten nog 7 km...Velen gingen wandelen. Dat ging ook nog door me heen. Wandelen. Heerlijk. Ik was zo moe! Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Ik wilde ervan af..

Eindelijk, ik rende Venetië binnen. Bij de eerste brug stond: "Voor de finish nog 14 bruggen te gaan!" We moesten nog 4 km lopen met 14 bruggen erbij...Waaaaaaah! Mijn kuiten!

De "marathon" brug bij de Punto della Dogana naar het San Marco plein was gaaf. Het stuk op het San Marco plein was onvergetelijk. Adrenaline..alsof je op de Coolsingel liep, maar dan op het mooiste plein van de wereld. Althans voor mij! Nog 1 km...

We werden aangemoedigd door vele supporters, onze namen stonden op onze startnummers. En ik hoorde ook mijn naam regelmatig, ik keek dan om, maar geen idee wie mij riep! Dat maakte op dat moment niet uit. Ik voelde me gesteund. Dat deed me goed, want zwaar had ik het.

Aangekomen bij de finish was ik op, werkelijk. Ik was zelfs een beetje duizelig. Maar voldaan! Wat een kick! Geen PR maar wel een goede tijd 3:41,24.

Een volgende marathon? Mah, insomma. Geen idee. Ik denk dat ik mijn Nike's even in de wilgen hang. Voor wat betreft marathons. Ik kan er nog zoveel lopen. Nu is het ook eens tijd voor wat rust en kleinere wedstrijden lopen. Zoals halve marathons of 10 km.

De laatste vier marathons heb ik altijd alleen getraind. Misschien is het ook eens beter dat als ik er weer een ga doen, dat ik dan meer gericht ga lopen, wellicht met een groep of onder begeleiding van een trainer. Iemand die mij volgt en adviseert. De volgende wil ik onder de 3:30 lopen. En niet meer met een voorbereiding uit de losse pols. De resultaten liegen er niet om, maar met andere mensen hardlopen is misschien ook weer eens leuk..toch?


een van de 14 bruggen..

Expo

ponte della Venice marathon
@Vaporetto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten