zaterdag 25 mei 2013

eerste werkweek hotel Bambolo

Het is alweer een week dat ik werk in hotel Bambolo. Ik werk als secretaresse-receptioniste, maar laten we zeggen dat ik meer dan dat doe. Samen met mijn collega Piero, die hier al 34 jaar werkt, beheren we het administratieve gedeelte, het secretariaat, het ontbijt, de betalingen en noem maar op. Sinds gisteren heb ik voor het eerst de boekhouding mogen doen. Ik ben over het algemeen niet zo van de cijfers, maar ik moet zeggen, ik vond het best leuk. Hotel Bambolo werkt samen met Vrij Uit en Neckerman. Dat zijn Nederlandse touroperators waarmee we samenwerken en daar moeten de facturen opgestuurd worden. Daarbij doe ik ook webmarketing. Het hotel promoten en verkopen in het buitenland en in Italië. Dat is leuk, en zeker als je de dingen voor elkaar kunt krijgen ;-) zoals het mij is gelukt met Cycletours.
Fiat 500 bij hotel Bambolo, autootje van Piero

Omdat er crisis is in Toscane, is het personeel over het algemeen ook minimaal. Dus je krijgt meer verantwoordelijkheden en taken. Dat is goed, maar niet altijd makkelijk.
Veel gasten van hotel Bambolo zijn gasten die
terugkomen. Dat is een heel goed teken. Veel Italianen, maar ook Duitsers, Zwitsers en Nederlanders komen hier. Als je de recensies leest op Booking.com of op Tripadvisor kun je lezen dat vooral de service in het hotel goed is. En daar gaan we voor. We vinden het belangrijk dat de gasten het fijn hebben en dat ze een heerlijke vakantie hebben. Dit hotel is echt typisch rustiek Toscaans. Heel anders bijvoorbeeld dan waar ik vorig jaar heb gewerkt. Fonte alla Lepre, een modern appartementencomplex met een trendy restaurant. Het is maar net wat je graag wilt. Gisteren bijvoorbeeld heb ik gesproken met een Duits stel uit München. Zij hebben een zoon die Federiek heet, en hij is ontzettend fan Bayern München! Dat kan ik me trouwens heel goed voorstellen. Een goede club met een speler als Robben...om trots op te zijn. En vanavond wordt dus naar de finale van de Champions League gekeken!
Maar ok, zij komen hier al voor de 3e keer. Puur omdat ze het hier heerlijk hebben. Het ontbijt is uitstekend, het hotel ligt mooi, het zwembad, maar ook de omgeving hier is werkelijk prachtig. Dichtbij heb je het idyllisch dorpje Bolgheri, maar je zit ook maar 1 km van het strand. En hier is het strand mooier bijvoorbeeld dan in Cecina Mare. Ook al kom ik daar maar al te graag. Dat komt omdat ik daar vrienden heb. Maar de zee hier is veel schoner en ideaal voor kinderen. Onlangs heb ik ook een heel leuk eettentje ontdekt aan de kust van Donoratico, SoleLuna. De eigenaar Alberto is een goede vriend van de eigenaar van het hotel. En zoals het in Italie gaat, als je eenmaal zegt dat je vriend bent van of je kent die of die, dan hoor je er gelijk bij, en bij het minste of geringste krijg je korting...dat is Italiaans.

Een training staat op mij te wachten. Morgen een wedstrijd in Bibbona van 10 km. Het weer is niet al te best. Veel wind en regen, het lijkt wel Nederland! Dit is geen voorjaar. Zoals in heel Italie. Zelfs de route van de Giro d'Italia is aangepast omdat het heeft gesneeuwd in de bergen..tja.
Let the Summer Season start!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten