dinsdag 16 april 2013

Palazzo del Papa

Na een bezoek aan de stad Assisi, was het tijd om te gaan lunchen. Met restaurants ben ik een beetje huiverig geworden..na mijn ervaring in Venetië vertrouw ik alleen maar op adviezen van bekenden. Je zult zeker wel lekker kunnen eten in Assisi, maar Assisi is zo enorm toeristisch dat ik gewoonweg niet meer wil riskeren. En ik ken er niemand, ja dat zou je niet zeggen, maar het is zo. Dus.. dan maar even wachten.

Palazzo del Papa, Strettura
En ja, ik ben naar het bekende gegaan waar ik twee jaar geleden heb gewerkt. Strettura. Een dorpje van niks, 15 km van Spoleto en 10 km van Terni. Strettura, bekend om zijn traditionele ongezouten brood. In dit dorpje heb je restaurant Palazzo del Papa. Een familierestaurant van generatie op generatie. De eigenaren Fabio en Luca zijn twee broers die het restaurant, de hotelkamers en de appartementen beheren. Een perfecte locatie voor een vakantie in Umbrie. In de tuin is een zwembad met kinderspeelplaats. De eetzaal bevindt zich op de begane grond, evenals de conferentieruimte, de keuken en de bar. De kamers zijn rustiek ingericht en hebben een eigen badkamer. De appartementen beschikken over een kitchenette en een eethoek. Het landhuis is makkelijk bereikbaar. Aan de Via Flaminia.

Ik wilde in het restaurant eten. Het restaurant was dicht, maar de familie zat aan tafel! Je weet wel, zoals je Italië ook voor je ziet, een lange tafel met gezelschap, wijn, brood, water, risotto, groenten en vlees op tafel. Blij iedereen weer te zien. Ook de papa van Luca en Fabio zat aan tafel. Altijd met een glimlach. Ik werd hartelijk verwelkomd en uitgenodigd om mee te eten. De lunch was heerlijk en daarbij, ja ik moest er wel om lachen, de wijn die op tafel stond was van Cantina Ponteggia. Dat is een wijnkelder in San Gemini, dichtbij Terni, waar je heerlijke wijntjes kunt kopen en proeven! Zoals de Eva'tje, mijn favoriete Rose! Lekker gegeten in goed gezelschap.

Wat een gastvrijheid en wat is het heerlijk om weer in Umbrie te zijn. Alles is zo mooi groen. En wat dacht je van de pittoreske dorpjes tegen de heuvels aan. Het lijkt soms wel een sprookje Umbrië. Zo mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten