zondag 24 februari 2013

go with the flow

Ik zei ook tegen een collega van mij vanavond. Het is alsof we in een soort "flow" zitten. Elke dag hetzelfde liedje. En elke dag zeggen we weer in ons verkleedhokje waar de dirndls hangen: "anche oggi è andato". Dat wil zeggen "Heute haben wir es auch geschaft!" Niet iedereen heeft dezelfde uren. Ik begin altijd om 13.00 uur en ik weet al precies wat me te wachten staat. Omdat ik mijn collega vervang in de bediening is het elke dag hetzelfde: flessen met water vullen, tafels dekken, de directie bedienen, de tafels klaarmaken voor de high tea. Afruimen, tafels dekken voor diner, bar en weer in de bediening. And last but not least de glazen wassen na het diner. En dat doe ik met volle passie! Laat die glazen maar komen denk ik dan! Ik zal ze schoon krijgen!

with my best friends in Tuscany, Riparbella
En dan werd mij nog gezegd dat ik in Trentino zou zijn gekomen voor het geld..mm nou nee. Als ik daarvoor had gekozen, voor het geld, dan was ik lekker in NL gebleven hoor. Want wij hebben het veel beter. Weet je dat hier, ja, je gelooft het niet, bussen komen uit Roemenië om mensen hier te laten werken voor ongeveer 70 uur in de week? En ik doe hetzelfde? Laatst vroeg een Italiaan aan mij..jij uit Rotterdam hier in Val di Fassa? Maar Nederland is toch een heel stabiel land, daar is toch wel werk? Ja, dat klopt. Maar ik kies voor deze weg.. Dat heb ik natuurlijk niet gezegd, maar dat denk ik dan wel. En ja, soms vraag ik me wel eens af, waar ben ik eigenlijk aan begonnen? Want hierna, na het seizoen, wat ga ik doen? Waar? Altijd weer die onzekerheid. Daar word ik soms wel gek van..maar goed. Immer wieder de schouders eronder en doorgaan...want zoals een oud collega van Deli mij ooit zei: Het leven is een feest alleen je moet zelf de slingers ophangen. En ik geloof dat ik dat al aardig wat keren heb gedaan! Geeft ook wel weer een kick! Ik, alleen ik, doe dit allemaal...en moet je kijken wat ik al allemaal heb bereikt. Ook veel! Ondanks dat ik geen huis heb, geen boompje en beestje..Syllie lives life! Cheers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten