donderdag 24 januari 2013

a beautiful day

Gisteren had ik een vrije dag, en dat is me prima bevallen. Mijn beste vriendje Marco uit Umbrie is mij komen opzoeken in Trentino en we hebben samen de hele dag geskied. Het weer was fantastisch, de sneeuw was perfect. We besloten de Sella Ronda te gaan doen. We vertrokken vanuit Campitello. Twee jaar geleden heb ik ook de Sella Ronda gedaan met een gids. We deden toen de groene route. Die gaat tegen de klok in. Dus, voor de verandering kozen we nu voor de oranje route, de route met de klok mee dus. Na een lekkere warme choco met slagroom in de skihut gedronken te hebben zijn we gaan skiën. Het was al best laat en ik maakte me zorgen of we het wel zouden halen. Want de liften gaan tot 16.30 - 17.45 uur. Dus, je moet ervoor zorgen dat je voor die tijd je rondje hebt gemaakt. Maar we gingen redelijk snel en we besloten zelfs extra afdalingen te gaan doen. Wat extra zwarte en rode pistes. Super gaaf! En ik ben zelfs van de Gran Risa af geweest. Dat vond ik best spannend. Dat is een muur ten top. Marco ging mooi naar beneden. Hij is een goede skiër. En ik ging toch met wat meer bochtjes. Maar ik vond het prachtig. De Gran Risa is een beroemde piste voor de WK afdalingen voor mannen, en het bevindt zich in het skigebied Alti Badia in het hart van de Dolomieten.

Wat heb ik genoten van de bergen. Een hele dag buiten zijn. Ook op het moment dat je de gondellift uitstapt in de vroege morgen en je ziet de witte bergen, de zon en wetende dat je gaat skiën in fijn gezelschap....dat is een cadeautje. We hadden niet geluncht, maar dat gaf ook niks. Nauwelijks honger. We hadden de een na laatste gondel weer naar beneden. Moe maar ontzettend voldaan. Daarna hebben we lekker apfelstrudel genomen met warme thee en die avond zijn we canederli, polenta, funghi en formaggio fuso gaan eten in een heel leuk restaurantje in Pozza di Fassa. Super!

Het was heerlijk, alsof ik een dag vakantie had. Nu ben ik weer opgeladen...althans. Wetende dat ik nog 2,5  maand non stop moet werken. Maar, ik mag niet klagen. Deze dag was mooi en neemt niemand meer van me af. Nu weer verder en hopelijk komen vast weer van die mooie dagen dat ik in de bergen mag rauzen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten