zaterdag 1 december 2012

Een skibeleving in de Dolomieten Val di Fassa

Morgen rond dit tijdstip rij ik vast al door Bayern München. Via de A3 in Duitsland naar Innsbruck en Italië. Die weg ken ik met mijn ogen dicht. In plaats bij Rovereto Sud, de bekende afslag naar Arco, moet ik er al bij Bolzano Noord af, en dan rij ik gelijk in de bergen. De weersvoorspellingen zijn sneeuw onderweg. Mijn auto is winterklaar, dus ik ga ervan uit dat het allemaal wel goed komt. Winterbandjes onder de auto, sneeuwkettingen mee..die heb ik trouwens nog nooit omgedaan bij mijn Polo. Zie je het al voor je? "Ik" auto in auto uit, naar voren rijden, naar achteren...en dat na 1000 km gereden te hebben. Wat een geklooi lijkt me dat zeg. Weet je, dat gaat niet gebeuren. Ik hou lekker iemand aan die mij gaat helpen! Maar goed, voorlopig is het nog niet zo ver....cross fingers dat het ook niet nodig is.

Ik ga in het gebied Val di Fassa werken. Om precies te zijn in het dorpje Vigo di Fassa. Het hotel heet hotel Renato, een mooie locatie met suites en kamers, wellness en restaurant. Ik heb onlangs bericht gekregen dat er al geskied wordt! Dat is super goed nieuws want dat betekent skiën! Als ik daar tijd voor heb natuurlijk...Maar dat er sneeuw ligt is geweldig, want dan komen de mensen wintersporten.

Naast de tradities in de valleien, de gastvriendelijkheid, de lokale gerechten en de wijnen staan de Fassa Dolomieten bekend als een ideaal wintersportgebied. Ik ski mijn hele leven, ik ben overal in Europa geweest: Oostenrijk, Zwitsterland, Zuid Duitsland, Frankrijk en Italië. Een paar jaar geleden heb ik een aantal keren geskied in het gebied Madonna di Campiglio en op de monte Bondone. Campiglio is heel mooi! Een mondain skigebied, en monte Bondone is wat kleinschaliger, maar zeker ook erg leuk. Skiën in Val di Fassa was voor mij de eerste keer in 2011. Ik keek mijn ogen uit. De Dolomieten zijn werkelijk zo bijzonder. Die puntige bergen, de gezellige dorpjes en het lekkere eten...ik kijk nu al uit naar de Canederli in brodo (Knödels in de soep) ! Mmmjammie.

Wat een straf dat ik binnenkort in Val di Fassa zit! Dit gebied is een sportparadijs. En ik vind sporten heerlijk. Op het filmpje kun je zien hoe mooi Val di Fassa is in de winter. Njoy!

Val di Fassa Youtube filmpje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten