maandag 21 mei 2012

West Toscane, de kust van de Etrusken

Na een week festival in Umbrie, en vele leuke momenten meegemaakt te hebben in Umbrie en Trentino was de tijd aangebroken dat ik naar Toscane vertrok. Mijn nieuwe werkplek, een nieuw avontuur. De omgeving in West Toscane waar ik de komende tijd verblijf heet de “Costa degli Etruschi” of te wel, de kust van de Etrusken. Van de Etruskische federatie is Volterra wel de meest melancholische plaats om te bezoeken. Volterra ligt op een hoog plateau en biedt een prachtig uitzicht over de groene heuvels van Toscane. 

Met mijn mountainbike heb ik in een week tijd al veel mooie fietsroutes afgelegd. Zoals de “Strada del Vino”. De straat van de wijnen. Deze route loopt landinwaarts waardoor je diverse Middeleeuwse plaatsjes tegenkomt, zoals Bolgheri, Bibbona, Casale, Guardistallo en Castagneto Carducci…De fietsroutes zijn fantastisch en goed te doen. De “Costa degli Etruschi”, de kust van West Toscane is ook mooi. De zee is azuurblauw en daarbij heb je leuke strandtentjes waar je lekker kunt eten en drinken. 

Totdat ik een appartement heb gevonden verblijf ik in een bungalow op een camping in Marina di Bibbona. Dat is een plaatsje aan de kust. Vanuit Marina di Bibbona kun je mooi wandelen, fietsen of hardlopen naar Marina di Cecina. 

Mijn nieuwe werkplek is in Riparbella, bij Residence Fonte Alla Lepre. Het is een prachtig nieuw resort met moderne appartementen, hotelkamers, een trendy restaurant en twee zwembaden. Het uitzicht is overweldigend. 

En wat de keuken betreft..in deze omgeving eet je voortreffelijk. De kaart is heel divers. Vis, vlees, pasta, de wijnen…en laten we het maar niet over de dolci hebben. West Toscane heeft veel te bieden. Voor sporters is het paradijs, voor culinair proevers een walhalla, en voor cultuurliefhebbers is er veel te zien..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten