vrijdag 10 juni 2011

la mostra impossibile - de onmogelijke tentoonstelling

Gisteren was mijn vrije dag. Omdat ik in de toerisme werk in het Zuid Umbrie moet ik natuurlijk ook een beetje de omgeving verkennen. Ik ken de streek al redelijk goed, maar ik mis nog een aantal plaatsen..dus besloot ik een bezoek te brengen aan San Gemini, Todi, Bevagna en Montefalco. Montefalco is bekend terrein, maar voor de rest...San Gemini en Bevagna zijn kleine lieflijke dorpjes, niks op aan te merken. Todi vond ik erg verrassend leuk. Toevallig was daar een tentoonstelling toegewijd aan Raffaello. Omdat het onmogelijk en duur is zijn schilderijen te verplaatsen van museum naar museum heeft de RAI in samenwerking met Regione Umbria en de gemeente Todi besloten een "onmogelijke" digitale tentoonstelling te houden in Palazzo del Vignola in Todi. 38 meesterwerken zijn te bezichtigen van de schilder. De tentoonstelling is tot 28 augustus 2011. Ik heb ervan genoten en ik kan iedereen die in Umbrie op vakantie is aanraden daarheen te gaan...overigens het plaatsje Todi zelf is een bezoekje waard! http://www.raffaelloatodi.it/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten